Papír a tužka

Obecně k nástroji aneb o co jde

Kreativní řešení sběru zpětné vazby od těch nejmenších, kteří na čistý papír kreslí, co se jim líbí, co ne, nebo např. co a jak by chtěli zlepšit nebo zažít.

skola1

Pro a proti

+ Kreativní, zábavná forma sběru zpětné vazby
– Časová náročnost
– Děti od sebe často opisují

V praxi – Co jsme s kreslením zkusili

Metodu kreslení jsme vyzkoušeli v družine na Základní škole Krásného v Brně-Židenicích, kde jsme pracovali s dětmi 6–7 let, které ještě nedovedou dost dobře psát a vyjadřovat své potřeby slovně.

skola2

Proces – Jak jsme ho vymýšleli

S tamější vychovatelkou jsme se dohodli, že budeme zjišťovat, co se dětem v družině líbí a co ne. Připravili jsme si pouze čisté papíry a pro každé dítě sladkost jako odměnu za spolupráci. O sladkostech jsme však dětem řekli až konci, aby nebyly motivovány pouze věcnou cenou a raději jsme se v nich snažili vzbudit skutečný zájem o zlepšení prostředí v družině. Kreslení se u dětí (pochopitelně) osvědčilo. Největší potíže nám dělalo uhlídat, aby děti od sebe neopisovaly a aby plnily naše zadání.

skola3

Výsledek – Jak to dopadlo

Děti naše očekávání hodně předčily. Popustily uzdu své fantazii a na jejich výsledky se můžete podívat zde.

Reklamy