Nálepky

Obecně k nástroji aneb o co jde

Ke sbírání zpětné vazby slouží různé nálepky, které uživatelé lepí na tabuli do příslušných kolonek pro kladná nebo záporná hodnocení služby či akce. Je to velice hravý nástroj pro zpětnou vazbu.

vysledek

Pro a proti

+ Hravost má potenciál zajistit vysoké procento hodnocení
– Finanční náklady spojené s koupí nálepek a balícího papíru
– Relativní náročnost na přípravu

V praxi – Co jsme s nálepkami zkusili

Nálepky jsme použili na jednom z dalších Bloku expertů. Cíle jsme si tehdy stanovili tyto:

  • zjistit, jak se účatníkům líbil nebo nelíbil přednášející,
  • zjistit, jak se účastníkům líbilo nebo nelíbilo téma,
  • získat co nejvíce reakcí,
  • vyzkoušet něco nového,
  • výsledky mít ve formě vizualizace dat.
tabule blok expertu3-03

Přísné instrukce promítnuté před a po přednášce.

Proces – Jak jsme ho vymýšleli

Aby uživatelé měli možnost hodnotit přednášejícího i téma bloku, rozhodli jsme se použít k hodnocení dvě barvy: modrou a zelenou. Zkoumali jsme různé velikosti nálepek tak, aby ty výsledné nebyly moc velké (nevešly by se na tabuli) ani malé (mohly by se snadno ztratit, špatně se s nimi pracuje). Nakonec jsme se rozhodli pro průměr 25 mm. Jelikož jsme chtěli na nalepovací ploše ušetřit, text na něj jsme netiskli a raději jej napsali fixem.

ja taky

Výsledek – Jak to dopadlo

Jak lze vidět na obrázku výše, hodnocení uživatele bavilo. Jelikož se nás nikdo neptal, co s nálepkami dělat, předpokládáme, že i srozumitelnost velké tabule byla zřejmá.

 

Reklamy