Mikrodotazník jednootázkový

Obecně k nástroji aneb o co jde

Mini-dotazník s jednou otevřenou otázkou pro oslovení návštěvníků například na konferenci a pro zjištění jejich názoru. Forma je klasická, papírová s hravou stylizací do ‚miniknížky‘.

1557394_796656073693499_1799987303_o

Pro a proti

vizuálně pěkný, jednoduchý, poutavý
Nástroj nejen pro sběr zpětné vazby, ale také pro upoutání pozornosti a komunikaci s uživateli / návštěvníky.
– Formulář je z papíru – musí se tisknout. A má-li být efektní, tak barevně a na pěkný papír (takže to stojí nějakou kačku).
– Dále je třeba zamyslet se nad distribucí takového dotazníčku (včetně motivace respondentů) a zajistit vybírání / odevzdávání odpovědí.
– Nakonec ještě čeká na zpracovatele přepis dat a jejich vyhodnocení. Oproti elektronickému sběru zpětné vazby, zabere proces přípravy i realizace více času.

V praxi – Co jsme s dotazníčkem zkusili

Nástroj byl v původní podobě navrhnut pro účely sběru zpětné vazby na mezinárodní knihovnické konferenci BOBCATSSS. A protože se další ročník tohoto každoročního setkání má konat v České republice, chtěli jsme se dozvědět, co by k nám účastníky nalákalo.

Proces – Jak jsme ho vymýšleli

Nejdřív jsme si museli ujasnit, co vlastně budeme po respondentech chtít a pak jsme formulovali otázku. Poté jsme vyvíjeli formu – vzali jsme do ruk nůžky, papír a tužku a zkoušeli, co bude dobře fungovat. Prototypy jsme si také zkusili vytisknout na šmírák a pak znovu upravili, než jsme šli do finálního tisku. Obrázek vydá za tisíc slov:

prototypy-iterace B

Výsledky – Jak to dopadlo

Na konferenci jsme vyjeli s velkou zásobou vytisknutých a nastříhnutých dotazníčků. Jako dobu pro distribuci jsme si vybrali programovou pauzu druhého dne konference (akce byla třídenní), což se ale ukázalo jako kámen úrazu. Lenivější účastníci už dávno objevovali krásy místních kaváren a klubů, a ne všichni, co zůstali, se zdržovali na chodbách, kde jsme dotazníky rozdávali. Poučení? Lépe se domluvit s organizátory, odhadnout chování účastníků, synchronizovat se s programem. I tak jsme ale získali množství podnětů a mohli tak splnit náš cíl: zpracovat pro budoucí organizátory akce seznam doporučení od samotných účastníků.

1799150_796150493744057_1989378522_o

Tento nástroj se nám více osvědčil pro zpětnou vazbu na menších, komornějších akcích, kde si organizátoři zajišťují feedback sami a z procesu sběru nevypadává osobní prvek. Pro akci většího formátu doporučujeme spíš sběr elektronický (jako je například zde).

Šablona aneb vyrob si sám

Na jednu A4 se vejdou 3. Jsou ale oboustranné. V naší verzi je vnější strana barevná a vnitřní černobílá. Námi použité texty jsou v šabloně odstraněny, čili si ji v Malování nebo lepším grafickém editoru doplňte dle libosti. My jsme použili písmo Kefa (v řezu bold) s velikostí 17 pt. Bude-li se vám zdát obrázek příliš veliký, nelekejte se – je totiž v tiskovém rozlišení 300 dpi.

stahnout sablonu3

 

Reklamy