Mikrodotazník dvouotázkový

Obecně k nástroji aneb o co jde

Jako mikrodotazník (duo) označujeme krátký papírový dotazník, který obsahuje jen dvě okénka. Jednu na kladná a druhou na záporná hodnocení. Jedná se o jednoduchý způsob, jak získat od návštěvníků akce nebo uživatelům služby slovní zhodnocení na to, co se jim líbilo a co ne.

705060_790888584270248_768529558_o

Pro a proti

+ Jednoduchá výroba
– Není zde prostor pro podrobnější vyjádření respondentů
– Uživatelé jsou podvědomě naváděni psát do obou polí a vyjadřovat se bipolárně

V praxi – Co jsme s dotazníčkem zkusili

Jednalo se o náš první nástroj, který jsme vytvořili a vyzkoušeli v praxi. S jeho výsledky jsme byli velmi spokojeni, neboť plně splnil cíle, které jsme si z počátku kladli. K těm patřilo:

  • zjistit, jak se účastníkům líbila/nelíbila jedna z přednášek na Bloku expertů,
  • identifikovat silné a slabé stránky Bloku,
  • získat co největší počet názorů,
  • vyzkoušet formu papírového mikro-dotazníku.
Proces – Jak jsme ho vymýšleli

Jelikož jsme chtěli mít co nejvyšší návratnost dotazníků, chtěli jsme udělat takové řešení, které by bylo šité na míru publiku. Věděli jsme, že na Blok chodí především mladá generace studentů, kteří jsou na sociálních sítích často jako doma. Proto jsme do řešení zakomponovali dva palce evokující like/dislike, jejichž cílem bylo uživatele na první pohled zaujmout a navodit pocit něčeho známého. Jak lze vidět níže, rozhodli jsme se uživatelům i tykat:

Prototypujeme a iterujeme jako správní designéři.

Prototypujeme a iterujeme jako správní designéři.

Výsledek – Jak to dopadlo

Z rozdaných 120 dotazníků se nám jich vrátilo 79, což považujeme za velice dobrý výsledek. Na podrobnější vyhodnocení, jak to celé dopadlo, se můžete podívat zde.

Šablona aneb vyrob si sám

Na jednu A4 se vejdou 4 mikro-dotazníky. Jsou oboustranné a v tomto případě je doporučujeme i tak tisknout, aby se zachovala like/dislike dualita. Jsou z výroby černobílé, ale klidně si je obarvěte. Šablona je kromě vymazeného titulku ve stejné formě, jak jsme ji použili my – co se vám nebude hodit, přemažte v Malování nebo lepším grafikém editoru. A bude-li se vám zdát obrázek příliš veliký, nelekejte se – je totiž v tiskovém rozlišení 300 dpi.

stahnout sablonu3

Reklamy